۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۳

درگفتگو با مهر مطرح شد:

جنوب کشور بیشترین مراجعه کنندگان بیمارستان سرطان امیر هستند

جنوب کشور بیشترین مراجعه کنندگان بیمارستان سرطان  امیر هستند

شیراز خبرگزاری مهر: رئیس بیمارستان آنکولوژی فوق تخصصی امیر بیشترین مراجعه کنندگان بیماران بخش سرطانی را از استانهای جنوبی و شهرستانهای لار، لامرد ، فیروزآباد وشهرهای دیگر جنوبی فارس دانست.

دکترسهیلا زارعی فر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شیراز وهمچنین بیمارستان های تخصصی سرطان امیر ونمازی شیراز بیشترین مراجعه کننده را در سطح کشور داراست که مهمترین عامل آن سابقه تیم پزشکی بخش سرطان و اعتماد بیماران به کادر پزشکی بیمارستان های تخصصی بیمارستان های استان است که براساس آمار ها در سال گذشته بیش از چهار هزار و 500 نفر به بیمارستان امیر مراجعه وخدمات درمانی تخصصی سرطانی دریافت کرده اند.

ماهیانه 70 تا 80 بیمار تخت های بیمارستان تخصصی امیر را اشغال می کنند

دکتر زارعی یاد آور شد: از بین تعداد یاد شده بیش از یک هزار  200 بیمار بعنوان بیمار جدید به این بیمارستان اضافه شده که بیانگر این است که در هر ماه بین 70 تا 80 بیمار به آمار بیماران سرطانی افزایش وخدمات درمانی دریافت می کنند.

رئیس بیمارستان آنکولوژی امیر شایع ترین بیشترین  نوع بیماری سرطانی را در بین آقایان با سرطان ریه روده بزرگ دانست واضافه کرد: سرطان خون در بین کودکان وسرطان سینه دربین بانوان شایع ترین نوع سرطان ها است که متاسفانه در دنیا آمار بیماری سرطان روز به روز در حال افزایش است.

ارائه خدمات در مانی سرطان شیراز براساس پروتکل جهانی است

این فوق تخصص آنکولوژی افزود: خوشبختانه درمان بیماران سرطانی این بیمارستان براساس پروتوکول استاندارد جهانی است که بیانگر این است که ارائه خدمات بیماران سرطان درفارس همانند ارایه خدمات درمانی بیمارستان های کشور های توسعه یافته می باشد.

رئیس بیمارستان آنکولوژی امیر از خیرین و نیک اندیشان دست یاری طلب کرد و بیان کرد: با توجه به اینکه با اجرای برنامه تحول نظام سلامت بخش اعظمی از هزینه های درمانی بیماران توسط دولت پرداخت وباعث خوشحالی کامل بیماران وخانواده های آنان شده ولی در بخش برخی از داروها و پروتزو توسعه بیمارستان دچار مشکل هستیم که نیاز داریم با استمرار برنامه تحول نظام سلامت و همچنین حمایت خیرین بتوانیم خدمات بیشتری به بیماران ارائه دهیم.

به گفته این متخصص، کودکان بیشتر به سرطان‌های خون، مغز، غدد لنفاوی، سیستم عصبی، دستگاه عضلانی و کلیه مبتلا می‌شوند و تشخیص سرطان در کودکان هم معمولا مشکل‌تر از تشخیص این بیماری در بزرگسالان است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تمامی نوع بیماری های سرطان نیاز به پیوند مغرو استخوان ندارد که برخی از بیماران بصورت سرپایی بدون بستری  وبا دریافت دارو درمان می شوند که برخی دیگر از بیماری ها همانند سرطان سینه که در بین زنان شایع تر است می توانند با ازمایشات وچکاپ های مربوطه پیشگیر داشته باشند.

کد خبر 2302278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جهانگیر حسن زاده ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
      0 0
      سلام خسته نباشید.، من بیمار همین بیمارستان هستم، در این مطلب خواستم از پزشکان و پرستارای خوب بیمارستان تشکر و خسته نباشید بگم